Bu kitabı okumak amacım elbette farklıydı; iş modeli kavramını ve inovasyonunu öğrenmekti. Fakat kitabı okumaya başlamadan önce yazarı (nur içinde yatsın) vefat edince kitabı okuma psikolojim biraz değişti açıkçası. Sanki çok değerli bir bilim insanının biz okuyuculara vasiyetini okuyormuş gibi oldum zaman zaman. Fazla da uzatmak istemiyorum ama hocamızı bir kez daha buradan anmadan geçmek istemedim, Allah rahmet eylesin.
Yazar yıllardan bu yana sorulan soruların sonucunda bu kitabı yazmaya karar vermiş ve adını da okuyucuların ona hitap ettiği şekilde "Bana Bi Akıl Ver Hocam" koymuş. İçeriği ise ülkemizde pek de tanıdık olmadığımız "İş Modeli İnovasyonu" hakkında. Rekabetin giderek arttığı fakat diğer yandan emtialaşma baskısının da arttığı bir piyasada var olabilmek ve hayatını devam ettirebilmek isteyen şirketler için başvuru niteliğinde bir kitap. Bu kapsamda açıklayıcı olması açısından bolca küresel başarı örneklerine de yer verilmiş: gillette, nintendo wii, hindistan unilever limited, hilti, ryanair, apple, beter place, skype, netflix. Verilen bu örnekler anlatılan konuların pekiştirilmesi açısından çok faydalı olmuş. Farklı sektörlerden örnekler konuya daha geniş açıdan bakılmasını sağlamıştır.
Sadece firmalar açısından değil girişimciler açısından de okunması gerek bir kitap. İyi bir fikrin tek başına para kazandırmayacağını ve ancak ve ancak iyi bir iş modeli ile başarının yakalanabileceği üzerinde duran kitap bu “İş Modeli” ‘ nin nasıl geliştirilmesi gerektiğini basamak basamak anlatmıştır. Farklı bir fikir ya da yeni bir icatla piyasaya girmeyi düşünen ama nasıl bir iş modeli izlemeliyim sorusunun cevabını arayan bir girişimci için de rehber niteliğinde bir kitap.
Yazar “İş Modeli İnovasyonu” konusunu firmalar ve girişimciler için uygulanabilir bir konsepte dönüştürmek için 6 bölümden oluşan bir şablon geliştirmiş; müşteri seçimi (segmentasyon), müşteri değer önerisi (mdö), gelir ve kar modeli, gerekli kaynaklar, gerekli süreçler ve yetkinlikler, satın al veya kendin yap kararı. Kitap boyunca her bölüm üzerinde detaylı olarak durulmuş ve başarı örnekleri verilmiş. Kitabın ek kısmında ise “İş Modeli İnovasyonu” ile ilgilenen şirket ve kişiler için 4 günlük bir eğitim programı hazırlanarak yapılması gereken faaliyetler sıralanmıştır.
Bu kitabı okumak için büyük bir iş sahibi olmanız ya da uluslar arası bir firmada ürün yönetici olmanıza gerek yok. Girişimcilikle ilgileniyorsanız ya da ileride kendi işinizi kurmayı düşünüyorsanız okumanız gereken bir kitap diyebilirim. Okuyacak zamanınız yoksa bile alın bir kenara koyun, vakti geldiğinde başvurmak üzere bir rehber olarak orada sizi beklesin.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuz için teşekkür ederim.
-ramazan akça-