1 Ağustos 2012 Çarşamba

DRAGON BOAT 2012 GEMLİK YARIŞI

Merhabalar

Dragon Boat yarışları hem ulusal hem de uluslararası arenada tanınan ve ilgili ülkelerin fedarasyonları tarafından akredite edilerek tanınan dünyanın en büyük kurumlararası spor organizasyonudur. Lokal yarışlar ile başlayan, ulusal yarışlar ile devam eden ve uluslar arası final yarışı ile biten bir yarış ve her yıl yüzlerce kurum/kuruluş, binlerce çalışan bu yarışlarda ter dökerek gerek spor faliyetlerini rekabet duygusu ile yerine getiriyor gerekse çalıştığı kurumun bayrağı için olabildiğince çaba sarfediyor. Daha fazla anektod verip “google” ‘dan elde edebileceğiniz resmi bilgilerin önüne geçmemek adına burada yarış ile bilgi vermeye son verip; kurumumuz adına yarıştığımız Gemlik Yarışı ve öncesi ile ilgili bilgiler vermek istiyorum.

Dragon Boat Gemlik yarışları 16-17 Haziran tarihlerinde Gemlik Yelen Kulübü antreman sahasında 16 takımın (bir firma birden fazla takım çıkarabiliyor) katılımıyla gerçekleşti. Firmalara yarış öncesi 1 aylık bir çalışma zamanı verilerek ve bu süre zarfında yarışmacılar Festival Ekibinin İstanbul’dan getirdiği kayıklarda çalışma imkanı bulabilmektedir. Tabi antremanlar için kayık kullanımı, yarışlara katılım vs. hepsi belirli bir ücrete tabi. Ortada dolaşan rakamlar yarışa katılım bedelinin 3000 TL., 1 saatlik antreman ücretinin ise 300 TL. olduğu yönünde fakat kesin rakamlar olduğu konusunda resmi bir açıklama yok. Bunu firmanızın İK bölümü festival ekibi ile iletişime geçtiğinde detayları ile birlikte öğrenebilir.

Yarış için kurulan ekipte en az 4 kadın yarışmacı bulunmak zorunda. Yarışma sırasında kayıkta 16 kürekçi, 1 davulcu ve 1 adet de dümenci (festival ekibi tarafından temin edildi) yer almaktadır. 20 kişilik bir kadro sınırı olduğu düşünülürse 3 kişi de yedeklerde yer alabilmektedir. Yarış öncesi belirlenen ekip ile 1 aylık bir antreman süresi var ve bu süreçte Festival Ekibinin kayığı ile antreman yapılabilmektedir. Yarışı ciddiye alan kurumlar ise antreman süresinden ziyade spor salonlarında ekip olarak gerekli çalışmaları yapmaktadırlar.
Yarışma günü ise yarış alanında çadırlar kurulmakta ve yarışmacılar ve yakınları yarışma harici zamanlarını bu çadırlarda geçirebilmektedir. Çadırlar aynı zamanda firmaların katalog ürün ve görsellerini sergileyebildikleri bir nevi stand olarak da işlev göremektedir. Gemlik yarışında bundan en iyi faydalanan firma ise şüphesiz Karsan firması idi; Newyork Taksi modelinin maketi ile festival alanı girişinde dikkat çekerek reklamlarını hayet başarılı bir şekilde gerçekleştirmişlerdi.

Karsan'ın Sergilediği Taksi ve Karsan Standı

Yarışlar sırasında ne yer ne içeriz ne giyerize gelince.. Sırayla gidelim; yarışam günü boyunca size bir kahvaltı, bir öğle yemeği gişi ve 2 adet de su fişi verilmektedir (en azından Gemlik yarışı için böyleydi). Bu fişler firmanız tarafından satın alınmış olup tüm yarışmacılara dağıtılmaktadır. Ekstra içecek ve yiyecek almak isteyen arkadaşlar pamuk eller cebe. Yarışmaya katılım için belirlenmiş bir forma veya şort tasarımı yok. Herşey firmaların yaratıcılığına ve vermek istediği mesaja bağlı. Sarı tişört ve üzerinde boğa figürü ile bu konuda başarılı olduk diyebiliriz çünkü diğer yarışmacı formalarından gayet kolay ayırt edilebiliyordu ki amaç da bu değil mi zaten. Forma, şort, şapka gibi tüm gereçler firmalar tarafından yarışmacılarak temin edilmektedir. Ek olarak güneş gözlüğü ve eldiven de ihtiyaç duyulabilecek diğer ekipmanlar. Fakat tedariğini sizin sağlamanız gerekebilir.

Ficosa Logolu Boga Figürlü Tişörtümüz

Yarış öncesi antremanlar; ekibin birbirini tanıması, yarışın amacının ve içeriğinin tüm ekip tarafından benimsenmesi, kilo ve kas yapısınıda göre kayıkta oturma düzeninin belirlenmesi şeklinde geçmektedir. En güzeli de daha önce aynı projede dahi çalışma imkanı bulamamış aynı firmada çalışan yarışmacıların tanışması kaynaşması ve bu sayede pozitif bir sinerji doğması oldu ekibimiz açısından. Gerek üretim sahasından gerekse ofis çalışanlarından belirlenen arkadaşlar kaynaşma-tanışma aşamasını gayet başarıyla geçti diyebilirim. Tabi antremanlar sırasında herşey tozpembe değildi; haftasonu sabahın 7’sinde kalkıp gittiğimizde denizdeki dalgadan dolayı kayıkla açılamadığımız da oldu fakat hepimizin paylaştığı ortak bir duygu vardı; kazanmak. Denizin dalgalı olduğu dönemde dahi pes etmedik ve kıyıda elimizde kürekler ile kayık oturma düzenini alarak senkronizasyon eğitimleri yaptık. Yarışan arkadaşlar bilirki yarışlarda kas gücü kadar önemli bir nokta daha var o da kürekçilerin senkronizasyonudur. Aksi takdirde bir kürekçinin çektiği kürek diğeri için fren etkisi yapmakta ve kayığı yavaşlatmaktadır. Tüm bu süreç ekip için gayet verimli ve faydalı oldu ve yarış için hazırdık.


Antremanlarımızdan Bir Kare

Yarışlar iki gün boyunca 3’er etaptan oluştu. İlk gün iki sıralama etabının arkasından her takımın en iyi süreleri sıralamasında ilk 5’e giren takımlar 3. Yarışa katılma hakkı elde etti ve 3. Yarışın galibi de fedarasyon kupası ile ödüllendirildi. İlk gün yarışma açısından çok başarılı bir gün değildi bizim için; hatta İstanbul’dan yarışmaya katılan konuk ekibin lokomotifvari kürek çekişi de bir nebze olsun moral bozukluğu yaratmıştı fakat dedik ya pes etmek yok. İlk gün bizim için sürpriz olan nokta ise, sonuca itiraz etmeye gittiğimizde finish’teki fotocell’lerin pilinin bittiğini öğrendik. Uluslar arası dedim, ulusal dedim fakat bu gibi durumlar yaşanabilmektedir ne yazıkki. Size tavsiyem bu gibi noktalarda hakkınızı armanızdır, ve içinizde şüphe kalmamasını sağlamaktır. Aksi takdirde adil bir yarışa dair olan kuşku ve şüpheniz sizin yarışma hevesinizi alıp götürecektir.

Ficosa Gemlik Takımı
İkinci gün ise deyim yerindeyse dananın kuyruğunun kopacağı gündü tüm ekipler için çünkü 3. Etap yarışının lideri Bursa bölge şampiyonu olup İstanbul’da Bursa’yı temsil edilecekti. Öğleden önce ve öğleden sonraki yarışlarda aldığımız derece ile gün sonunda yapılacak 3. Etaba katılma şansı elde etmiştik; 5 takım ile birlikte final yarışı yapacaktık. İlk gün elde ettğimiz süreden 24 saniye daha azını elde ederek 1 dakika 04 saniye ile şampiyon olmuştuk. Bu bizim için başarı diğer takımlar için ise tam bir sürpriz oldu. Festival başlangıcından itibaren festivalin en renkli ekibi olmamızın yanına bir de şampiyonluk kupası eklenmişti ki dünyalar bizim oldu. 3. Ve 2. Madalya ve plaketlerinden sonra sahneye çıkarak plaket ve kupamızı Gemlik Belediye Başkanı’nın elinden almıştık. Ficosa şampiyondu. İstanbul’daki yarışlara katılmaya hak kazanmıştık. 22-23 Eylül tarihlerinde İstanbul Haliç’te niçin Gemlik şampiyonu olduğumuzu tüm Türkiye’ye anlatmak için orada olacağız…


Şampiyonun Kupa ve Plaketi


Şampiyonluk Sevincimiz

Yazımda hem Dragon Boat yarışlarının genel konseptinden hem de katıldığımız yarışta edindiğimiz deneyimleri eliden geldiğince sizlerle paylaştım. Resimleri de ekledim ki katılıp katılmamakta kararsız olan arkadaşlara ilham olabileyim diye :). Çünkü resimleri gören arkadaşlarım yarışa katılmayı içten içe düşünmeye başlamış hatta Amerika’daki bir arkadaşım beni ilhamlandırdığın için teşekkür ederim diyerek yarışa katılacağını belirten bir mesaj bile atmıştı.

Hem yarışa katılmak hem şampiyon olmak hem de tecrübelerimi sizlerle paylaşmak çok güzeldi; başarılarınız ile ilgili haberlerinizi dört gözle bekliyorum :)

Hoşçakalın !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederim.
-ramazan akça-

Taşınıyorum..

Yılı neredeyse yarıladık ve bu yazımda size yeni yıl hedeflerimden biri olan ve artık olgunluk aşamasına gelen Yeni Blog planımdan bahsedece...